Koh Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Juul Rutten - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Juul Rutten - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Door: Juul Rutten

Blijf op de hoogte en volg Juul

19 December 2012 | Thailand, Ko Tao

Na een korte tussenstop in Phuket en Krabi om mijn hostfamilie en vrienden op te zoeken kwam ik aan in Koh Tao. Het duikers paradijs van Thailand. Er zijn heel veel jonge backpackers, prachtige stranden, heel veel duikplekken en het duiken zelf kost geen drol. Een open water cursus in Koh Tao kost bijna de helft van een cursus in de Similan Islands. Ik kon de verleiding om een advanced open water cursus te doen dan ook niet weerstaan. En achteraf ben ik ontzettend blij dat ik het heb gedaan! Ik kan nu officieel tot 30 meter diep duiken en ik heb al 22 duiken op mijn naam staan. Helaas heb ik geen whaleshark gezien, want die waren er die periode wel. Maar aangezien ik nog redelijk nieuw ben met duiken is alles nog spannend en mooi! Ik zat in een klein groepje met de twee Engelse vrienden Lawrence en James. Erg gezellig. Als met leuke mensen duikt is het duiken zelf natuurlijk ook veel leuker! Dus ik was erg blij met mijn groepje.

Er was een ding dat mijn verblijf in Koh Tao nog leuker maakte, en dat was mijn hostel: Spicey Tao, het zusje van Spicey Pai. De spicey hostel zijn echt geweldig. Spicey Tao lag een beetje buiten sairee beach en bestond uit allemaal kleine huisjes met dorms en een grote gezamenlijke ruimte. In deze gezamelijke ruimte werd samen gelachen, gegeten, gedronken, gefeest en veel meer. Erg gezellig dus. Koh Tao heeft dankzij haar veel duikmogelijkheden, beachparty’s en Spicey Tao dan ook het tweede pekje op mijn favorieten lijstje veroverd. Ik hoop dat ik nog een keer terug kan gaan naar Koh Tao en dan voor een wat langere tijd want mijn vier nachten daar zijn voorbij gevlogen.

Kus Juul

  • 06 Januari 2013 - 11:16

    Opa:

    Hallo duikster,wat een tijd beleef je, prachtig. We hopen dat het je hier in dit kil kikkerlandje niet tegenvallen zal,maar ja met carnaval in het veruitzicht en weer een vakantie er achteraan zit dat wel goed ! we hopen dat je nog een mooie tijd beleefd. Zorg goed voor jezelf ! groeten en xxx van oma en opa !

  • 06 Januari 2013 - 11:31

    Oma Smeets:

    juul wat zijn we trots op je,ben altijd erg blij als ik iets nieuws van je hoor.wat fijn voor je om zoveel leuke mensen te ontmoeten super dat het zo goed gaat met duiken.oma wenst je een mooi verblijf in nepal,ook die twee weken met mama.kus

  • 12 Januari 2013 - 16:27

    Grootje:

    Weer een mooi verhaal.over drie weken ben je samen met mama weer thuis.fijn. Ben beniewt naar je laatste verhalen .lukt dat ook uit Nepal.?liefs..grootje

  • 16 Januari 2013 - 12:18

    Opa:

    he flipper we horen niets meer van je,bevalt het in nepal net zo goed als in thailand,laat nog eens iets van je horen .hier alles goed . gr. en xxx van oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Tao

Thailand & Nepal

Vrijwilligerswerk & Backpacken

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Piple Health Post

26 Januari 2013

ER

17 Januari 2013

Orthopedic WARD

19 December 2012

Koh Tao

11 December 2012

Live aboard
Juul

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 36291

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

Thailand & Nepal

Landen bezocht: