Lop Buri - Reisverslag uit Tha Chang, Thailand van Juul Rutten - WaarBenJij.nu Lop Buri - Reisverslag uit Tha Chang, Thailand van Juul Rutten - WaarBenJij.nu

Lop Buri

Door: Juul Rutten

Blijf op de hoogte en volg Juul

12 November 2012 | Thailand, Tha Chang

Planet of the apes. Een klein stadje, met een paar oude tempels waar apen gewoon los door de stad lopen. Dit was natuurlijk de reden dat ik besloot om een tussenstop in te houden in Lop Buri voor een nacht. Ik heb geen spijt van deze beslissing maar het was niet helemaal wat ik verwacht had. Ik vond de apen een beetje eng.. Ze waren overal en het waren er heel veel, te veel! Ik moet ook toegeven dat ik een tempel, een van de belangrijkste, heb overgeslagen omdat er zoveel apen bij de entree zaten dat ik niet naar binnen durfde..

Ik heb geslapen in een erg leuk guesthouse. Noon guesthouse, midden in het centrum, tegenover het enige andere hotel in Lop Buri. De meeste mensen die een tussenstop inplannen in Lop Buri blijven dus niet slapen, maar ik ben wel blij dat ik dat heb gedaan. Want ik heb die avond een leuk meisje ontmoet, Maud (frans), dus het was erg gezellig. Haar engels was wel niet zo goed, dus dat was af en toe even lastig. Zij vertelde mij over couchsurfing. Ik had daar nog nooit van gehoord, ik weet niet of jullie het wel kennen? Er is een website van, en als je je daarop aanmeldt en je eigen bank beschikbaar stelt voor andere kun jij voor niks bij andere mensen op ‘’de bank’’ slapen. Mensen over de hele wereld doen het. Ik vind het echt een tof idee! Later heb ik er ook nog meer mensen over gehoord, die er ook ontzettend enthousiast over waren. Maud heeft als 83 keer ‘’gecouchsurfed’’. Het is dus een goedkope manier van reizen, maar je leert vooral veel nieuwe mensen kennen die je hun leefomgeving kunnen laten zien. Zo zie je meer lokale dingen, en niet alleen maar de toeristische trekpleisters.

De volgende ochtend de trein om 09:44 naar Phitsanulok gepakt om vanuit daar naar Sukothai te gaan. Maar natuurlijk had de trein weer vertraging.. Elke bus of trein, die ik heb gepakt, heeft tot nu toe vertraging gehad. Ik ben er ondertussen wel aangewend, maar als ik ergens een beetje op tijd moet zijn, is het behoorlijk irritant.

Verder gaat alles redelijk goed voor iemand die net een 19,5 uur lange busreis achter de rug heeft..

Kus Juul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Tha Chang

Thailand & Nepal

Vrijwilligerswerk & Backpacken

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Piple Health Post

26 Januari 2013

ER

17 Januari 2013

Orthopedic WARD

19 December 2012

Koh Tao

11 December 2012

Live aboard
Juul

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 36373

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

Thailand & Nepal

Landen bezocht: