Sukothai - Reisverslag uit Ban Dan Lan Hoi, Thailand van Juul Rutten - WaarBenJij.nu Sukothai - Reisverslag uit Ban Dan Lan Hoi, Thailand van Juul Rutten - WaarBenJij.nu

Sukothai

Door: Juul Rutten

Blijf op de hoogte en volg Juul

13 November 2012 | Thailand, Ban Dan Lan Hoi

Door mijn vertraging kwam ik veel te laat aan in Sukothai. Het was zes uur ’s avonds en al donker. Ik had natuurlijk nog niks geboekt, en als je ergens op tijd bent is dat meestal geen probleem. Maar als je pas om zes uur ’s avonds komt wel, want dan zit alles al vol. Zo ook in Sukothai, alle dorms en een persoonskamers zaten vol. Ik was samen met Christophe (wederom frans, en wederom gebrekkig engels en 33 jaar) die ik in de bus richting sukothai had leren kennen, dus een kamer delen zat er niet in voor mij. Na een tijdje zoeken vonden we nog een hotel die nog niet vol zat. En al snel snapte ik waarom.. Vreselijke kamers. De een persoonkamers waren heel klein en vies, het was een combinatie van een paardenstal en een gevangenis, maar goedkoop. Dus de eenpersoonskamer werd het. Het was maar voor een nachtje. En ik heb het overleefd!

Die ochtend stond ik om 5 uur op, want ik wilde de bus om 6 uur hebben, zodat ik ’s ochtends de tempels kon bezoeken en daarna meteen de bus naar Chiang Mai kon pakken. En daar zat ik dan, in het donker, in mijn eentje in de bus met de thaise familie van wie de bus was. De bus blijkbaar toch niet om zes, maar om half zeven. Dankjewel hotel receptioniste.. Een half uur lang een poging gedaan om te communiceren met de familie maar dat lukte niet echt, dus bleven we maar leuk naar elkaar lachen zoals alle thaise mensen dat doen. Begrijpen ze me niet, dan lachen ze gewoon. Werkt voor mij, ik lach gewoon vriendelijk terug.

Om 7 uur was ik, een van de eerste of misschien wel de eerste in het park. Ik zag in ieder geval geen andere toerist en kon in alle rust de tempels bekijken en fotograferen. Heerlijk moment, mooi park en de tempels waren prachtig, en wat het helemaal afmaakte was het licht, van de zon die opkwam. Twee uur rondgewandeld. Sukothai vond ik verre weg het leukst van de drie plekken waar ik oude tempels heb bezocht. De sfeer in het park met de tempels was heerlijk en een beetje mysterieus omdat het zo stil was en het licht zo mooi. Maar ik was blij dat ik om negen uur klaar was, want daar kwamen ze.. de grote groepen toeristen.

Ik stapte weer in een lokale bus om terug te gaan naar mijn hotel. En heel toevallig was het dezelfde bus met dezelfde thaise familie erin. Wederom werd er vooral veel vriendelijk gelachen. Maar het na een tijdje kon ik niet meer lachen. Ik kwam erachter dat alle thaise mensen in de bus een andere prijs betaalde dan ik. Bloed irritant. En dat was niet de eerste keer dat dat gebeurde, en vast ook niet de laatste keer.
Na mijn vroege ochtend trip naar de tempels snel terug naar mijn oh zo mooie kamer om mijn spullen te pakken en de bus naar Chiang Mai te pakken. Om 11 zat ik in de bus.

Kus Juul

  • 04 December 2012 - 17:32

    Opa:

    je maakt wel wat mee he juul ,als je weer thuis bent kan niks meer jou verbazen,oma kan maar 4 fotos van je bekijken en volgens haar heb je er veel meer gestuurd dus ze is niet amused .verder hoop ik dat je de komende tijd nog veel leuke dingen gaat meemaken,hier gaat het gewoon zijn gangetje !groetjes en kusjes ! je opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Dan Lan Hoi

Thailand & Nepal

Vrijwilligerswerk & Backpacken

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Piple Health Post

26 Januari 2013

ER

17 Januari 2013

Orthopedic WARD

19 December 2012

Koh Tao

11 December 2012

Live aboard
Juul

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 36370

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

Thailand & Nepal

Landen bezocht: