Chiang Mai - Reisverslag uit Samoeng, Thailand van Juul Rutten - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Samoeng, Thailand van Juul Rutten - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Juul Rutten

Blijf op de hoogte en volg Juul

14 November 2012 | Thailand, Samoeng

Wat een heerlijke plek! Mijn plan was om 4 dagen te gaan, maar ik ben een week gebleven. Mijn hostel was vooral erg leuk! Een klein hostel met een knus tuintje en in het midden een cazibo, waar ik elke dag een paar uur heb doorgebracht. Het was wel een hele uitdaging om er de eerste avond te komen. Ik had Mojito Garden (mijn hostel) al geboekt van te voren, voor 1 nacht, omdat ik dacht dat het dicht bij het busstation lag. Ik zou pas in de avond arriveren in Chiang Mai dus dan was dat makkelijk.

Er zijn twee busstations in Chiang Mai, een dichtbij mijn hostel en een heel ver weg. En natuurlijk moest ik uitstappen bij het ongunstige station.. Daar werd ik meteen bestormd door chauffeurs. 150 baht zou ik moeten betalen om naar mijn hotel te gaan, mooi niet. En wat ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan, want uiteindelijk ben ik voor 30 baht in de buurt van mijn hostel afgezet. De chauffeur wist namelijk niet waar het precies lag, maar wel de buurt. Erg vaag allemaal. En daar stond ik dan, doodmoe, want ik was om vroeg opgestaan voor de tempels te bezoeken in Sukothai en ik had een lange busreis(6 uur) achter de rug, ergens in Chiang Mai in de buurt van mijn hostel. Dus ben ik maar gaan lopen. Tien thaise mensen gevraagd voor de weg, niemand wist waar mijn hostel lag. Dus ik begon een beetje te twijfelen aan mijn hostel, als niemand het kent, wat zal het dan voorstellen. Maar gelukkig ontmoette ik na een half uur ronddwalen twee amerikaanse meiden die me wel de weg konden wijzen. Mijn hotel was 300 meter verderop, ik was dus heel dichtbij geweest de hele tijd, erg frustrerend allemaal.

Die avond ontmoette ik Ryan en Matt, de eerste 2 mensen/jongens van mijn leeftijd die ik heb ontmoet. Heerlijk gegeten op een lokaal marktje tussen de thaisemensen en daarna een chang gedronken in de cazibo!
De dag erna huurden we fietsen, want ik durfde niet op een scooter in de stad. We zijn naar het busstation en het treinstation gefietst, beiden ver buiten het centrum. Want we moesten allemaal tickets regelen voor de rest van de reis. Fijn om weer eens op een fiets te zitten, maar wat een afgang.. De avond van te voren konden Matt en Ryan maar niet ophouden over hoe wij Nederlanders zo veel de fiets gebruiken. En wat een geweldige fietspaden wij hebben. En hoe snel wij fietsen. Nou, ik kon hun allebei met geen mogelijk bijhouden op de fiets (lag vast aan mijn fiets..). Dus na 10 minuten heb ik vooraan gefietst, lekker op mijn tempo. De rest van de dag hebben we niks nuttigs gedaan, alleen lekker in de cazibo gehangen en Lisa ontmoet (een Nederlands meisje)! De dagen erna heb ik eigenlijk ook vrij weinig ondernomen. Het was vooral een relax weekje.

We zijn naar de Night Bazaar geweest, we hebben wat tempels gezien , we zijn een avondje opstap geweest en we Lisa en ik hebben twee dagen gewandeld. De night bazaar was gezellig, maar vreselijk druk. Matt en Lisa waren al snel uitgekeken, dus gingen we terug. Ryan en ik hadden nog wel een paar uur kunnen rondstruinen maar samen uit samen thuis! De tempels zelf vond ik een beetje tegenvallen, ze waren bijna allemaal onder constructie. Er waren maar drie tempels die ik de moeite waard vond voor een foto. Het was wel een heel gezellig dagje met Lisa. Het avondje op stap was erg gezellig! Ik was verbaasd over hoeveel mensen er waren.

En dan de laatste twee dagen heb ik sportief afgesloten samen met Lisa. Een trektocht van twee dagen met raften, een olifantenrit en een overnachting in een dorpje. Maar jeetje, wat hebben wij en de rest van de groep ( die super was) ons vergist in de moeilijkheidsgraad van de wandeling. De wandeling van de eerste dag was zwaar afzien. Drie uur lang steil omhoog via een niet zo duidelijk pad. Het was een hele work-out. Niemand zei een woord. Iedereen was gefocust op zijn eigen voeten. De overnachting was nog erger voor mij. Het diner was gezellig en erg lekker en het dorpje was prachtig. Maar onze slaapplaats was wat minder.. Het was ontzettend vies, mijn kussen was even groot als mijn Iphone en het was ontzettend koud. Ik vond de dekens te vies om te gebruiken dus heb ik het ijskoud gehad de hele nacht en geen oogdicht gedaan. De olifantenrit de volgende dag was ook vreselijk. Super toeristisch. Er waren wel 30 andere toeristen bij de vertrekplaats. Gelukkig was het raften wel super leuk. Prahtige rivier en we hebben twee slangen gezien! Het klinkt misschien vooral negatief, maar het was echt een super tripje. Vooral dankzij de groep denk ik! Aan de wanding, olifanten of de slaapplek lag het niet.

De dag stonden Lisa en ik vroeg op om naar Pai te gaan. Stond niet op de planning, maar in ons hostel was iedereen zo enthousiast, dat ik besloot er heen te gaan om mijn verjaardag te vieren. En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Pai mijn lievelingsplek in Thailand. Ik heb nog steeds heimwee, en ik ben inmiddels al dik een weg.

Kus Juul

  • 05 December 2012 - 21:05

    Oma Smeets:

    juul wat een belevenis,ik vind het knap dat je dat allemaal in je eentje doet.oma is trots op je,maar ook een beetje bezorgt .ik moet je ook de groetjes doen van tante jeannie en ome jan.heel veel plezier en een dikke knuffel oma

  • 09 December 2012 - 22:02

    Marjan Beulen:

    HalLo Juul . Allereerst nog proficiat met je verjaardag ook van Huib. Heb je hem toch nog een beetje kunnen vieren ! Ik vindt het leuk als er weet een berichtje van je is. Nou nou je maakt heel wat mee,wel hartstikke leuk . Hier is alles rustig het heeft hier afgelopen vrijdag flink gesneeuwd maar nou is. Die weer weg. Heb vrijdag nog aan je gedacht als we aan de koffiekoeken zitten. Nou heeft jou Mam er een meegenomen voor Jet , er was er een over,volgens je moeder vindt die
    ze ookl lekker. Met Wout is ook alles prima hij wil de hele dag lopen en kruipen en is nog altijd een heel vrolijk mannetje. Anneke van Dennis is nu ook gestopt met werken over 6 weekjes is ze uitgeteld ,zoals je weet op Wout zijn verjaardag . Dan laat ik je wel wat weten he. Juul wat geweldig dat Mam naar je toekomt he. Samen og eeen paar weekjes genieten en dan samen naar huis echt sjiek hoor. Juul ik ga nu stoppen hele fijn feestdagen daar en een hele dikke knuffel van mij en heeeeeel veeeel groetjes he . Tot gauw ook groetejs van Huib en de rest van de familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Samoeng

Thailand & Nepal

Vrijwilligerswerk & Backpacken

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2013

Piple Health Post

26 Januari 2013

ER

17 Januari 2013

Orthopedic WARD

19 December 2012

Koh Tao

11 December 2012

Live aboard
Juul

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 36368

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 06 Februari 2013

Thailand & Nepal

Landen bezocht: